Isnin, 14 November 2011

hati terluka

pernah merasai??
mesti semua orang pernah merasainya, bukan atas dasar berteman shaja, tetapi berpunca dr hal lain pn boleh mmbuatkan kita terluka..

itulah hati...

entahlah aku tergerak jari untuk mnulis entri ini..sdgkan hal ni dah lame, wlpn masih baru...

aku  da byak kali terluka disaat seseorang lelaki yang pernah menabur janji keatas hidup ini.mengkhianati keprcayaan aku.. .
tetapi aku tidak terlalu 100% meletakkannya harapan.. tipulah kalu nk kate xpenah nanges sbb lelaki.. tapi biarlah luka hnya drasai sekali..

terpikir juga apa salah aku..(hmmm) tapi aku sedar, cantik itu subjektif bg seorang lelaki, aku tau yang aku sebenarnya xcantik,xslim..p walhal aku punya hati dan perasaan..pernah aku terdetik untuk menutup pintu hati kepada yang bergelar lelaki, tetapi aku xmampu. aku da malas nk berkapel.. jodoh Allah tentukan, tetapi kita yang perlu mencarinya.. 

cantik? sume orang nak..tapi biarlah cantik itu bkn hanya pada zahirnya, tetapi pada batinnya, rohaninya, akhlaknya,pada agamanya..



benarlah kata orang tua2..bercinta itu xsemestinya indah.tapi orang lain bercinta elok je..mungkin kita terslah pilih orangnye.. aku berserah pada-NYA..dan biarlah ibu bapa ku mengturkannya..

besela hidup penuh ujian Allah bg kepada hambaNYA..mula-mula kita rasa byak sgt bende yang terjadi lam hidup..tapi Allah akan bg yang terbaek buat kita..segalanya pasti ade hikmah..


LA TAHZAN kerana JODOH..ALLAH itu MAHA ADIL..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan