Jumaat, 1 Jun 2012

Assalamualaikum JUN !

Cepatnya masa berlalu jun pun dah menyapa aku. Aku masih tak sedar diri lagi nak menyapa si Jun ni? Hmmm malas aku nak menyapa sebabnya dia memang akan menyapa juga. Jun macam name orangkan, haha best je sebut jun, tak payah la nak sebut bulan bagai. buat aku makin stress.. Haaa sebut pasai stress ni, memeng patut pun aku rasa begitu, kenapa, kenapa dan kenapa?

JUN adalah bulan exam..... argghhhhh tidak mahu sebenarnya, kan best kalau belajar takde exam.. hihi tak payah nak kalau sangat, kalau-kalau ni tak membina otak aku di pagi hari.. Garu kepala yang tak gatai, gitulah tyme jun dah sapa aku, mulalah nak rasa bergetar. bergetar lain takpa, nih bergetar sebab dah nak exam.. 
ooooo kenapa? 


Kijam kan aku, sebab cakap study boring, arghh ade aku kesah memang pon. Tapi kadang-kadang la, pulak tu atas subjek yang tak minat memang boring lagi omputih punya languange. lagi la aku tensi.. Menguap dan menguap tu jela kerja aku bila tengok buku..

Jun is coming out.;... oooooo just like a scary night i have spent to much for my study.. stay up la konon, pahtu mata mula la jadi macam panda, hitam ja kat bawah. Barula betoi-betoi study. Dalam kepala hotak nak habiskan chapter je, ape lagi bukak gerobok amik kopi ali cafe pekena, hah terbuntang mata habaq hang.. stayup semata. Gitula gamoknya bila last minit, padan muka last last pagi esok nak exam terlepas, jauhkanlah weyh.. Barula TD result ko.. 

6,7,13,14,16,18 last 26..  exam punya masa. naseb baiklah aku sem ni ada la nak merasa gapnya.. kalau dulu memang setiap hari tanpa gap aku exam. Dekan? hahaha tak merasa weyh..

26?? hehe sabarla hati, banyak perkara aku perlu lakukan.

"study smart not study hard", 
kita perlu usaha sebelum kita berdoa, dan selepas kita doa barulah kita pegang pada tawakkal, Bila bertawakkal itulah kita Redha pada kehendaknya. 
Bukan hanya redha tanpa usaha, macam mana nak dapat, ingat benda tu jatuh bedebuk kat kita... Yang penting jaga amalan kita dengan Allah. Insyallah amalan kita dipermudahkan..






Tiada ulasan:

Catat Ulasan