Sabtu, 2 Jun 2012

REVIEW Aku ada, kau ada?

Aku ada, Kau ada?



Aku tak tahula nak start entri macam mana? Selalu ada juga aku nak buat ayat, tapi entri rasa macam takde idea nak karang. Malas pun ada sebenarnya, niat memang nak upadate belog tapi  kemalasan yang tahap maksimum.. 
Ok fine, aku buat juga la, hari ni habaq hang aku pi tengok movie kat Jitra. Cadangnya nak la nengok Snow white, alih-alih aku kena la tengok cite ni, sebab ape? memang bersebab dan tersangat banyak disebabkannya aku tidak dapat nak tengok movie yang dinantikan.
Banyak masalah dengan keretanya, timing tak tepat... arghh nak tengok cite Snow White tu.. TAPI... 




Okla, decide punya decide tengok gak cite AKKA ni, pasai apa? pasai mula jam 3.40,. 
Pasai  Sam dan yana berlakon Tempat yang jadi tumpuan KOREA fuhlamak.. tu yang sanggup pilih cite ni dari mat sewel. Ok mungkin aku dah ketinggalan, sebab cite ni dah  agak lama cikit kat panggung. Hajat di hati nak yang lain..

review la siket, dah tajuk entri pon namanya review berdasarkan yang aku tengokla,. 

Cite ni mengisahkan nordin ahmad(sam) yang kononnya nak jdi machola. Masalahnya, nordin ada penyakit panik bila dia menjadi tumpuan ramai. panik yang melampau, batuk dan muntah. Aziz( Kamal Adli) ni perasan   popular. Haha Aziz da greatest. tu trademark aziz, Ok Aziz ngan Nordin ni sama2 nak fight la nak dapat perhatian pelajar-pelajar pompuan, ada la yang mula jeles, Aziz la sapa lagi. Tina(Yana) pelajar baru kolej tu, seorang yang banas baran dan diberi kaunseling oleh Prof. kat kolej tu. Mula la adegan yang lucu bila Nordin ni satu group teater ngan Tina.. Akibat 15 tahun yang dulu..  Banyak juga part yang lucu, bila ada watak Bad, yang pondan.. Si Aziz yang ala ala Hiphop.. Cekgu cekgu pon muka dah kelakar, gedik.. tu yang selingan cite tak nak borink.



Nordin dan Tina suka sama suka tapi disebabkan depa ni ada masalah dari dulu, masing-masing pendam. Pastu guna teknik yang kaunselor depa bagi. Tapi apa yang disangka Nordin dengan cara tu dapat buat si tina suka dia, dia silap.. Akhirnya penyelesaian masalah mereka perlulah berterus terang dan luahkan perasaan masing masing. \/ Gitulah serba sikit, kan review je pon..


Paling rasa romantik tyme dah nak last cite, fuhh Sam memang romantik habis la, Sam ngan Yana ni sesuai la.. 
Part yang nyanyi dengan cherry blossom ohh romantik bila sam main piano dan yana nyanyi dengan baju 
pengantin memang dabommm la lawa,,


Lagu lak best, Begini caranya.. ohh layan la, dengan suasana yang lawa, bunga bunga pun gugur.. adehh rasa mau pi ja Korea sekarang juga. Cite pon ala ala KPOP semacam je. 

Aku bagi 4 bintang cite ni, sebab mula- mula cite agakla borink, scene nak last baru la nak start romance. adess tapi tak nyesal pon, tengok sam pon dah bahagia.. alangkah....

Banyak lagi rasanya nak tulis mungkin buat entri lain la yang seangakatan hari ini..

4 ulasan:

  1. mmg best ar liklik....
    xrugi kite tgk kn td....
    hope lain masa kite dpt ulangi lg.....
    lop u...

    BalasPadam
  2. teringin nk tgk cte ni. tp tgu ar kuar kt dlm tenet dulu. jimat sket haha

    BalasPadam
  3. Sampai ke blog ini terlihat kat tepi U student UUM. Saya juga graduated UUM tapi hampir 10 tahun yang sudah. All the best!

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih sudi jenguk... aa student uum.. ooo kira dah lame la akak tgglkan uum.. hehe all dabest jugak dalam hidup.. aminn

      Padam