Khamis, 3 Januari 2013

Tahun baru Masihi

Assalamualaikum 2013

Alhamdulillah,

Masih diberi kesempatan lagi untuk menikmati bumi indah..
Wah cepatnya masa berlalu, dah tahun 2013. Diri ini masih dalam lamunan ianya tahun 2012.
ooo0h sayunya hati, rupanya tersedar dari anganku yang dah kembali pada tahun baru. Terlalu banyak perkara dan kenangan yang membuatkan minda ini masih mengharap pada tahun yang lepas. Syukur masuk tahun ni aku akan menamatkan pengajianku but not officially.. hehe, masih lagi dalam pengajian, tapi pembelajaranku akan tamat tanggal 15 Januari 2013. Saat ketika itu, xtahu bagaimana hati dan jiwa ini akan berdepan mereka-mereka yang disayangi.. Allah saja yang tahu akan hati yang berat meninggalkan mereka.

Saat entri ini ditulis, jiwa bagaikan tidak merelakan kedatangan tahun baru ini, tapi aku sebagai umat-Nya, percaya pada akan kejadian Tuhanku.. Kesedihan menggamit, sememangnya aku gembira kerana tidak lagi ada waktu study, malas pegi kelas, malas nak berebut bas, dah cemuih makan kat cafe mengadap lauk yang sama, xnak buat tugasan, xpayah duk tunggu line internet elok sambil duk maki depan laptop.. ooo000hoii tapi semua itulah yang akan dirindui. DPP PETRONAS 4C101, akan aku simpan rapi kenangan ini yang berbakikan duabelas hari lagi.

Ya Allah kuatkan semangatku ketika menghadapi hari- hari yang mendatang, bersama teman-teman seperjuanganku, pasti orang yang paling rindui mereka yang bersama saat suka dan duka. Hadirnya mereka satu rahmat buat diriku. bersama-sama melalui hidup sebagai pelajar yang jauh dari mata dan perhatian keluarga..

Hanya doa mampu aku panjatkan supaya tahun baru ini menjadi seribu satu kemanisan dalam diri ini,.

T_T

Tiada ulasan:

Catat Ulasan